Diablo26
Administrator
Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:40, 01 Lut 2007 Temat postu: O Spell Force |
|
|
Spellforce to gra, która mnie rozpaliła. A rzec trzeba, że mało który tytuł rozpala mnie jeszcze na długo przed wydaniem. Co takiego posiada Spellforce, że budzi we mnie oraz w innych obłąkańców podobne emocje? Otóż najprościej mówiąc mieszankę elementów z Warcrafta III oraz Dungeon Siege...
Tak, iście wybuchowa to mikstura. Połączyć hity Microsoftu i Blizzarda, dodając wiele od siebie, to śmiałe posunięcie. Mój szósty zmysł gracza podpowiada mi, że albo wyniknie z tego gra-hit, albo gra-shit. Przejdźmy jednak do konkretów, opuszczając luźne dywagacje.
Fabuła gry jawi się ciekawie. Z dostępnych nam informacji możemy wywnioskować, że historia opowiedziana nam w Spellforce raczej do nudnych należeć nie będzie. Świat wykreowany przez producenta to fantastyczna kraina, zamieszkana przez Ludzi, Karłów, Elfów, Mrocznych Elfów, Orków i Trollów oraz szereg innych istot i ras. Nie jest to jednak kraina piękna i urodzajna, rodem z powieści Tolkiena. W dawnych czasach doprowadzona do prawie całkowitej zagłady poprzez trzynastu żądnych dominacji magów, została podzielona na wiele pomniejszych wysp, połączonych za pomocą portali. Po latach spokoju, gdy planeta zaczęła się odradzać, moce ciemności znów powróciły i wszystko wskazuje na to, że wodą świeconą i modlitwą nikt nie będzie w stanie ich przegonić...
Dobywając jednak solidnego miecza i uzbrajając się w najnowszą Księgę Zaklęć będziemy mogli pokonać sługusów ciemności, tnąc ich na plasterki żelazem i trawiąc ogniem za pomocą magii. Niczym w grach RPG, kierując swą postacią będziemy zwiększali doświadczenie i polepszali umiejętności. Niczym w RTSach dowodzić będziemy potężnymi armiami, za pomocą genialnie opracowanego systemu walki. Prócz samej walki, zyskamy możliwość wypełnienia wielu zadań o złożonym stopniu trudności. Zadań zarówno głównych i niezbędnych do ukończenia naszej przygody, jak i pobocznych, czyli tzw. sub-questów.
Grafika Spellforce’a, jak widać na screenach, jest powalająca. Tu taki Warcraft III czy Dungeon Siege może się, co najwyżej, schować pod stołem i żałośnie buczeć i stękać. Oprawa wizualna gry po prostu niszczy. Mnogość detali, piękna gra świateł i dekolt pani czarodziejki, jednym słowem – ach...
Spellforce na rynku pojawi się dopiero w przyszłym roku. Termin wydania na dzień dzisiejszy nie został bliżej określony. Nie znamy zatem dnia ni godziny, gdy gra firmy Pheonomonic (ciekawostka: założona przez V. Weritcha, twórcę serii The Settlers) zostanie ozłocona.
Post został pochwalony 0 razy
|
|