Diablo26
Administrator

Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 14:07, 21 Paź 2006 Temat postu: Klasy |
|
|
Klasa twojej postaci powinna odzwierciedlać styl gry, jaki jest ci najbliższy. Tworząc nową postać możesz zdefiniować jej klasę na trzy sposoby:
1. Odpowiadając na 10 pytań, na podstawie których zostanie dobrana klasa twojej postaci.
2. Wybierając samodzielnie jedną z 21 klas dostępnych w Morrowindzie.
3. Tworząc własną klasę, wybierając dla niej umiejętności podstawowe i dodatkowe. Każda klasa należy do jednej ze specjalizacji, ma 5 umiejętności głównych i 5 dodatkowych oraz dostaje premię +10 do dwóch współczynników.
Specjalizacja:
Klasy mogą należeć do jednej z trzech specjalizacji: Bojowej, Magicznej, Złodziejskiej. Postać otrzymuje premię +5 do każdej umiejętności z tej samej specjalizacji, a umiejętności te łatwiej będzie rozwijać. Na przykład: Postać o specjalizacji bojowej szybciej będzie się uczyć walki toporem niż akrobatyki.
Umiejętności Główne:
Każda klasa posiada 5 umiejętności głównych. Na początku gry postać otrzymuje 30 punktów dla każdej umiejętności głównej. Dodatkowo, umiejętności te szybciej się rozwijają w trakcie gry.
Umiejętności Dodatkowe:
Każda klasa posiada 5 umiejętności dodatkowych. Na początku gry postać otrzymuje 15 punktów dla każdej takiej umiejętności.
Pozostałe Umiejętności:
Umiejętności nie należące do którejś z powyższych kategorii traktowane są jako ,,pozostałe" i rozwijają się najwolniej. Na początku gry postać otrzymuje 5 punktów dla każdej z pozostałych umiejętności. Na przykład: klasa o specjalizacji bojowej, z 30 punktami Atletyki (umiejętność główna) będzie rozwijać tę umiejętność do 50% szybciej niż klasa o specjalizacji magicznej, z 30 punktami Atletyki (umiejętność pozostała)
Klasy o Specjalizacji Bojowej:
Wojownicy:
Wojownicy to profesjonalni żołnierze, najemnicy i poszukiwacze przygód powszechnie spotykani w całym Cesarstwie. Walczą różnymi rodzajami oręża i noszą każdy rodzaj pancerza. Przedstawiciele tej klasy to wytrzymali, zaprawieni w boju weterani wielu bitew.
Barbarzyńcy:
Barbarzyńcy to dumni przedstawiciele dzikich plemion stepów i gór. Zwykle są prostolinijni i nieokrzesani, i traktują przemoc jako JEDYNE wyjście z trudnych sytuacji. Ich męstwo i wojenny kunszt czynią z nich znakomitych wojowników.
Paladyni:
Ciężkozbrojni wojownicy posługujący się magią i walczący w imię szczytnych idei. Paladyni parają się zwykle walką z potworami i złoczyńcami. Zajęcie to, choć niebezpieczne, bywa czasami bardzo intratne.
Rycerze:
Charakterystyczną cechą wszystkich rycerzy jest szlacheckie pochodzenie i związane z tym obycie na monarszych dworach. Rycerze postępują zwykle w zgodzie z zasadami rycerskiego kodeksy honorowego. Oprócz sztuki wojennej, przedstawicielom tek klasy nie jest obca sztuka leczenia i zaklinania.
Zwiadowcy:
Zwiadowcy niepostrzeżenie przepatrują szlaki i śledzą poczynania oddziałów nieprzyjaciela. Przyparci do muru stosują zwykle taktyki partyzanckie, ostrzeliwując wroga z bezpiecznej odległości. W odróżnieniu od Barbarzyńców, Zwiadowcy rzadko kierują się impulsem chwili, zdając się rzadziej na taktykę i strategię.
Łucznicy:
Mobilna podgrupa wojowników, specjalizująca się w walce na dystans. Łucznicy ostrzeliwują nieprzyjaciela przez dłuższy czas, nie pozwalając mu zbliżyć się na odległość dogodną do bezpośredniego ataku.
Łotr:
Gdziekolwiek pojawiają się kłopoty i możliwość łatwego wzbogacenia się, tam będą i przedstawiciele tej klasy. Łotr nie może się równać w bezpośrednim starciu z Rycerzem lun Wojownikiem, ale jego spryt i żyłka kupiecka pozwalają mu czerpać korzyści tam, gdzie inni obeszliby się smakiem.
Klasy o Specjalizacji Magicznej:
Magowie:
Dla większości Magów nauka jest celem samym w sobie, choć zdarzają się osobnicy, którzy ze swych umiejętności czerpią bardziej wymierne korzyści. Choć magowie to bardzo niejednolita grupa, mają wspólny mianownik: umiłowanie nauk magicznych.
Czarownicy:
Uzdrowiciele to specjalna kasta magów, która ma uzdrawiać rannych i leczyć chorych. W obliczu niebezpieczeństwa Uzdrowiciele posługują się magią obronną, do przemocy uciekając się wyłącznie w sytuacjach krytycznych.
Magowie Bitewni:
Specjalna grupa magów, wyszkolona zarówno w tajnikach magii jak i konwencjonalnej sztuce wojennej. Magowie bitewni nie są tak wszechstronni jak ich koledzy po fachu, ale rekompensują to sobie prawdziwym mistrzostwem w dziedzinie zaklęć ofensywnych. Kilku Magów bitewnych może stawić czoła nawet bardzo licznemu oddziałowi przeciwnika, toteż chętnie zatrudnia się ich w armiach i strażach przybocznych możnowładców.
Inkwizytorzy:
Inkwizytorzy poświęcają swe życie walce z wynaturzonymi praktykami czarnej magii. Ich wyszkolenie w dziedzinie walki wręcz, magii i niewykrywalności czyni z nich niezwykle groźnych przeciwników. Naturalnymi przeciwnikami inkwizytorów są wampiry, wiedźmy, czarnoksiężnicy i nekromanci.
Magowie Zbrojni:
Są to magowie-najemnicy, służący zwykle w mniejszych oddziałach cesarskiej armii. Weterani tej klasy cieszą się opinią znakomitych żołnierzy i poszukiwaczy przygód.
Nocni Łowcy:
Nocni Łowcy to kasta magów, którzy specjalizują się w cichej walce na tyłach wroga. Przedstawiciele tej klasy nie cieszą się zbyt dobrą opinią, gdyż większość z nich to złodzieje, skrytobójcy i tajni agenci wywiadu.
Klasy o Specjalizacji Złodziejskiej:
Złodzieje:
Złodzieje zajmują się kradzieżą kieszonkową i włamaniami. W odróżnieniu od bandytów, którzy zabijają swoje ofiary, złodzieje stawiają na niewykrywalność i z reguły stronią od przemocy. Ich głównymi atutami są spryt i zręczność.
Agenci:
Agenci zajmują się zdobywaniem wiadomości i dezinformacją przeciwnika. Oprócz szkolenia w dziedzinach typowo złodziejskich są także mistrzami samoobrony. Dobry agent jest cichy, przebiegły i samowystarczalny.
Skrytobójcy:
Skrytobójcy zajmują się cichym likwidowaniem niewygodnych osób. Ofiara ginie zwykła zastrzelona z ukrycia lub zasztyletowana w tłumie ludzi. Skrytobójcy mogą być zarówno bezlitosnymi mordercami jak i agentami instytucji, stojących na straży prawa i porządku.
Akrobaci:
Akrobaci to zwyczajowe, łagodne określenie dla grupy wysportowanych włamywaczy, którzy potrafią dostać się w miejsca nieosiągalne dla zwykłych złodziei. Jak wszyscy rabusie polegają w znacznej mierze na zwinności i niewykrywalności.
Mnisi:
Mnisi to specjaliści od walki bez użycia broni i pancerza. Dzięki swej zręczności i ruchliwości potrafią w razi potrzeby pozostawać niezauważeni nawet ale czujnego obserwatora. Wiedzą również jak radzić sobie z wszelkiego rodzaju lekkim orężem.
Pielgrzymi:
Pielgrzymi to podróżnicy poszukujący prawdy i duchowego oczyszczenia. Lata wędrówek przez niebezpieczne pustkowia nauczyły ich biegle władać wszelkiego rodzaju orężem i pancerzami, a także posługiwać się magią. Obycie w większych miastach Cesarstwa rozwinęło u nich żyłkę kupiecką i zdolność przekonywania napotkanych osób.
Bardowie:
Bardowie to wędrowni śpiewacy i gawędziarze. Choć bitwy traktują zwykle jako źródło inspiracji dla swych pieśni, wędrowny poeta musi także władać mieczem, jeśli nie chce zakończyć żywota w żołądku napotkanych na szlaku bestii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|