Diablo26
Administrator
Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:13, 12 Lut 2007 Temat postu: O samych początkach znanej sagi The Elder Scrolls |
|
|
Pierwsza część cyklu The Elder Scrolls o nazwie Arena powstała w roku 1994. Jako jeden z pierwszych cRPG posiadała grafikę 3D tzn. że bohater mógł wykonywać pełny, płynny obrót o 360 stopni (ale pierwszą taką grą cRPG i grą w ogóle była Ultima Underworld I i II). Oczywiście grafika jest czysto bitmapowa, ale o dość wyraźnych szczegółach (dzisiaj już tak fajnie to nie wygląda), dzięki rozdzielczości 640x400(trochę nietypowej zresztą). Gra oferuje olbrzymi teren do zwiedzania - obszar odpowiadający mniej więcej Wielkiej Brytanii. Gracz ma pełną swobodę zwiedzania tego obszaru. Można odwiedzać jaskinie, miasta, twierdze, zamki itp., których jest zresztą mnóstwo.
W porównaniu z Morrowindem gra może wydawać się uboższa (bo w zasadzie jest), ale to może tylko ułatwić decyzję o zagraniu w nią. Podstawowa różnica to statystyki opisujące bohatera. Jest on opisany za pomocą ośmiu współczynników i paru dodatkowych. Brak tutaj przede wszystkim umiejętności. Inny też jest system zdobywania poziomów - jest to tradycyjny system, który występuje w innych grach. Nie ma możliwości przystąpienia do jakiejkolwiek gildii, a te które są w miastach służą raczej jako sklepy. Oprócz zadania głównego jedyne zadania możemy dostać od karczmarzy i władców. Czasami może się trafić zadanie np. od kowala. Tak więc możemy się skupić na wątku głównym, bez myślenia o wykonywaniu zadań dla kilku gildii jednocześnie.
Akcja gry rozgrywa się w roku 389 Trzeciej Ery. A co się wtedy działo? Przytaczam tutaj tłumaczenie intra do gry (mojego autorstwa, więc pewnie jest kupa błędów):
"Przez wieki różne frakcje walczyły w drobnych wojnach i konfliktach granicznych, dopóki Tiber Septim w roku 896 Drugiej Ery nie zniszczył wszystkich tych, którzy staneli przeciw niemu i nie osiągnął przewagi, ogłaszając się Imperatorem. Dodatkowo, gorzkie lata wojny wpłyneły na pospólstwo. Elfia nazwa krainy tamriel, Piękność Świtu, rzadko padała z czyiś ust i popadła w zapomnienie. W miejscu gdzie życie i śmierć były różnymi stronami tej samej monety podrzucanej każdego dnia, ludzie wiedzieli, że świat zaczął wołać o smutku ich krainy, Areny... Teraz, 492 lata po tym jak Tiber Septim przejął kontrolę i ustanowił pokój, ziemia Areny ma nowe zagrożenie. Imperator, Uriel Septim VII, obchodzi swoje 43 urodziny. Ale zazdrosne serca pożądają tronu i knują jego obalenie. Jest powiedziane, że nadzieja lata na skrzydłach smierci. Przygotuj się tedy, jak przepowiedziały Zwoje Starszego, gdyż tu jest początek Twojej przygody..."
Tutaj możemy wybrać grę do wczytania lub rozpoczęcie nowej gry
"Uriel Septim IV stoi z Talinem, dowódcą Imperialnych Strażników. Zostali oni wezwani przez Jagara Tharna, Imperialnego Maga Bitewnego Imperium, na wieśc o zdradzie... Imperator jest zdradzony...i przetransportowany do wymiaru wybranego przez Tharna... Po miesiącach przygotowań Jagar Tharn bierze tron... Ria Silmane, kiedyś uczennica Tharna, zostaje złapana zanim udaje jej się ostrzec Radę Starszych o zdradzie Imperialnego Maga... Manipulując esencją magii, przygotowuje się do przejęcia tytułu Imperatora znanego lądu... Imperialny mag nie traci czasu zbierając swoje sługi... i przemieniając ich w pokręcone kopie Imperialnych Strażników..."
Post został pochwalony 0 razy
|
|